Help je fitness uit te zoeken met deze eenvoudige tips

  • door

Of het nu gaat om het wegwerken van love handles of het aankomen van spieren, fitness hangt vooral af van twee dingen: voeding en lichaamsbeweging/workout. Dit artikel bevat tips die je helpen deze twee zwaartepunten van fitness aan te pakken. Als je naar ze luistert, helpt dat je op weg om je droomlichaam te hebben.

Soms kan het moeilijk zijn om een dagelijks bewegingsregime vol te houden, maar hier zijn een paar snelle tips om je te helpen je eraan te houden.

1) Stel een dagelijks alarm of dagelijkse herinnering op je telefoon in om je aan te moedigen tot lichaamsbeweging, maak het bemoedigend en positief. Onthoud dat dit iets is wat je graag wilt doen!

2) Stel de herinnering in op een tijdstip waarop je gewoonlijk niets dringends te doen hebt. Zoals nadat je thuiskomt van je werk of meteen als je wakker wordt of naar bed gaat.

3) Onthoud dat je je dagelijkse lichaamsbeweging kunt opsplitsen in twee sessies van 15 minuten. IT kan soms gemakkelijker zijn om 15 minuten te vinden dan om er 30 te vinden, dus zet misschien twee wekkers gedurende de dag.

Wees niet bang om jezelf te motiveren voor een work-out. Er is geen publiek en geen oordeel als je jezelf op weg naar de sportschool een kleine pep-talk wilt geven. De voordelen zijn heel reëel; als je met positiviteit sport, train je met meer succes. Zeg tegen jezelf dat je een geweldige work-out gaat hebben en waarschijnlijk zul je dat ook doen.

Naarmate je ouder wordt, verliest je lichaam spiermassa en spierdichtheid ,dus is het belangrijk dat je het beste maakt van de spieren die je hebt. Een routine met gewichten beginnen houdt je niet alleen fit, maar maakt je ook sterker tot laat in je leven. Doe je best om het vol te houden.

Zweet

Het is het beste om niet op een lege maag te trainen. Je lichaam heeft brandstof nodig, vooral als je het een slopende en zweetopwekkende training laat ondergaan. Tank bij met goede, gezonde voeding die je de energie geeft die je nodig hebt om je training door te komen en je lichaam zal je dankbaar zijn.

Een geweldige oefening om je in vorm te krijgen is kickboksen. Kickboksen vereist veel lichamelijke bewegingen en is een heel goede training. Deze oefening is geweldig om snel veel calorieën te verbranden en je kracht op te bouwen.

Sommige mensen zijn zoute zweters en zullen tijdens hun oefening hun natriumgehalte moeten aanvullen. Als je na je training witte korstjes op je vizier, je kleren of je huid ziet, dan ben je iemand die te veel zout uitzweet. Natrium kun je tijdens je training aanvullen met krakelingen en sommige sportdranken. Als je het gevoel hebt dat je te veel zout uitzweet, let dan op de tekenen die je kunt ervaren van een laag natriumgehalte, hyponatriëmie.

Om je aan je trainingsroutine te houden, zoek je een fitnessvriend. Mensen die proberen af te vallen hebben veel meer succes als ze een workout buddy hebben. De wetenschap dat iemand op je rekent om in de sportschool te zijn of buiten voor je ochtendloopje weerhoudt je ervan je zweetsessies over te slaan.

Zorg ervoor dat je gehydrateerd blijft tijdens het uitvoeren van je workout. Je lichaam bestaat voor het grootste deel uit water, en je moet je water voortdurend aanvullen. Tijdens je training zweet je en verlies je veel van dit water. Zorg ervoor dat je het aanvult om op je topniveau te presteren. Daarnaast kun je een foam roller gebruiken om je spieren losser te maken.

Zoals je ziet zijn voeding en lichaamsbeweging de twee hoekstenen van een goede conditie. De tips die gegeven werden helpen je de twee te combineren en het soort resultaten te krijgen dat je wilt. Het is hard werken, maar door de adviezen hier op te volgen en je te richten op het lichaam dat je wilt, zul je in staat zijn je doelen te bereiken. Via de website van Zweetikveel vind je nog meer informatie over zweten.